Summa sidvisningar

tisdag 11 maj 2010

KAOS HELG i hund världen!

Det har varit lite kaos här så därför har jag varit lite dålig på att uppdaterat bloggen. Börjar med Torsdag!
Jag och Cliff var på hund träning. Det var super skoj och jobbigt.
Jag var helt slut efteråt.
Men han var jätte duktig.
Även om det blev lite förvirrat i bland för honom, han tyckte det var jätte konstigt med alla hundar som gick förbi och inte hejade på honom.
När vi tränade att gå fot.
Så då ville han inte gå alls. Men vi gjorde inkallning genom ett
annat led med hundar och människor och det klarade han galant.
Nu är det ingen hund träning på torsdag pga av röd dag.
Men kanske jag får med mig mina vänner Ulla och Bengt och träna lite spår i helgen med kaffe och kaka för husse och matte. ;)
Ludde på bild.
Ludde och Cliff går inte så bra i hop.
Vi fick hem Cliff å fredagen och det gick bra. Fredag- Tisdag.
Sedan åkte Linn till sin mamma och hade Ludde med som hon brukar.
Men när dom kom tillbaka på i fredags.. då började Cliff trycka på Ludde.
Men han visste inte hur han skulle göra riktig så han slicka på honom frinetriskt, sedan la han upp huvudet på hans rygg och försökte rida på honom. Han är ju så ung så han vet inte riktigt hur han ska göra.
Så vi kan inte ha båda hemma :(.
Cliff tyckte nog att det här var hans flock så då skulle inte Ludde komma här och komma. så det var ett jätte pass hela helgen.


Sedan avslutade Lilla karin söndag kvällen.
Med att berätta för ett Amstaff-Pittbull.
Att han skulle hålla sig i från vår an gård och hennes flock.
Och skällde ut honom och han försvarade sig.
Han fick inge skad er men MONSTER KARIN fick vi sitta med resten av söndag kvällen hos veterinären
När jag kom in hos veterinären sa han...stakars lite vad var det för hund som du bråkade med då.

Jag sa att det var en amstaff/pittbull..
Han tyckte då ännu mer synd om henne, dom som gör sådana skador.
Då fräste jag tyck inte synd om henne!!! det va hon som började flyga på honom.
Oj sa veterinären . Jag har visst fördomar men det brukar vara tvärt om.

Hon är inte dum på något vis bar dominant,
Sedan har det varit en uppjagade stämning med killarna i helgen.
Ho. Men just denna hund gör alltid utfall mot henne då blir hon sur.
Så när han kom och gick förbi vår gård vid staketet skulle väll hon trycka till honom.
Då fick hon nog. inte det smartaste hon gjort i sitt liv.

Hon har nu dränerings slang i såret, som vi ska skölja med koksalt 2 ggr om dagen.
Och hålla såret öppet. Sedan värk tabletter, och ögon droppar till ögat.
Han råkade även klyva hennes nedre ögon lock så tårkanalen blev skadad, så det är ögondroppar 2 ggr dagligen.
Jätte läskigt, när man sprutar in koksalt i såret fram, så rinner det ut i andra hålet på sidan. hua...

Denna hund amstaffen/pittbullen verkar annars vara en snäll hund andra hundar på området leker ofta med honom.
Men vet inte vad det är med honom och Karin.
Men det är väll som oss människor, alla kan inte tycka om alla.

Det va inte det smartaste Karin har gjort i sitt liv.
Kan vi konstatera.
Den andra hunden fick inga skador.

Det var våran helg. hur har ni haft det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar