Summa sidvisningar

torsdag 6 maj 2010

Torsdag

Karin i närbild!
Torsdag
Gick en långpromenad i 1 ½ timme i skogen på morgonen.
Hundarna sprang lösa som vettvilingar och lekte.

Sedan har jag varit till veterinären med Cliff.
Fast jag hade bokat tid för Karin. :)
Boka till en Golden tik kom med en schäfer hanne :)

Det var en uppförare som sa till mig att man kunde ge tikar p-spruta.
Det hade jag aldrig hört förr!
Men när jag boka tid i går frågade dom, i vilket syfte jag skulle ge henne
p-spruta.
Jag fick höra att dom inte gjorde det i första taget.
Då det är en väldigt hög risk för livmoders inflammationer, juver cancer och livmoders cancer,
Men ville jag ta den risken så kunde dom göra det.
Hua... skulle aldrig förlåta mig om hon blev sjuk.

Därför gav vi Cliff en p-spruta.:)

Kan även vara bra nu när psykiska könsmognaden kommer.
I kväll ska vi på Lydnads kurs med Ingemar Frid :)
Det ska bli jätte skoj!
Det har varit min dröm länge att få börja träna igen och få umgås med mina vänner som har hund.
Det är gemenskapen och intresset om är roligt.
Träffas och träna, var ute skogen och ta fika med sig mm.. :)
Karin är inte så road..
Hon tycker det är läskigt med många andra hundar, när hon är i koppel.
Då hon blev överfallen av en Leonbergerger och biten när hon var 1½år.
Hon var då i koppel och den Leonbergen var lös.
Därför har vi tränat viltspår med henne.
Ha en underbar torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar