Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

Hejsan

Ja det var inte lätt hos veterinären..
Hon räknade upp allt möjligt som det kunde vara.
Efter det så räknade hon upp, vad det troligen inte var.
Dom sakerna som är smitt samma då min andra hund Karin inte kliar sig.

Jag får börja bada honom med ett lugnande shampoo och ge omega 3 i maten.
och testa allergi foder. I 8 veckor.

Blir det inte bättre blir det allergi test.
Men det fanns inget allergi test på foder, så det fick man laborera med själv.

Men han kliade sig mycket hos veterinären så dom fick verkligen se, hur han håller på. :)
Men han gör det aldrig när vi ute eller håller på med något.

Jag pratade i går kväll med min gamla hund tränare som jag tränat med mycket förr.
Han är duktig tränare, som haft schäfer själv.
Han har hand om försvarsmaktens hundar.

När brukshund klubben går bet skickar dom hundarna till honom i bland.

Det var så jag kom i kontakt med honom, för 15år sedan när jag har min Grouendal tik.
Som Bruks sa att va ett nerv vrak och jag skulle överväga att ta bort.
Jag började träna med Ingmar..
Det gick hur bra som helst och jag började tävla lydnad med henne ;)
Bruks metoder passade inte henne helt enkelt.

Så på söndag ska vi dit och träna och han ska titta lite närmare på Minttu.

Han har inte träffat honom, Minttu har ju bara bott hos mig i 3 månader.
Det ska bli jätte spännande och roligt.

Ha en bra dag.
Annette

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt det där med klåda och att veta vad den kommer av :( Hoppas att du och veterinären kommer fram till någon lösning :) Fast jag har lite svårt att tro du kommer se någon skillnad när du nu ska ge allergi foder. Du kör ju redan med färsk foder och det brukar ju ofta hjälpa hundar om dom har foder allergi.

    Det är vad jag har hört i alla fall. Håller tummarna att ni hittar någon bra lösning på Minttus problem.

    Sköt om dig och ha en bra fredag :)

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt med kliandet! Men så skönt att du har en duktig "coach" som kanske kan hjälpa er. Vad spännande det ska bli att följa!
    Fortsätter hålla tummar och tassar, att ni får rätsida på allt.
    Trevlig helg
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera