Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Hejsan.
Ja, det har hänt lite sedan i torsdag.
Jag har varit på Formex mässan och kollat vad som gäller i år i försäljnings väg...
Hittade en jätte bra grej som jag köpte in till firman...
jag ska berätta mer när den kommer...
skulle få hem den om en veckan ;) Maria Montazami var också där och sålde sina väskor.. jag och Lena tänkte ta kort på oss och henne ;)... men vad sjutton det var kö... det var 10 stycken före. Så vi skippa det. Jag fotade henne med en annan besökare i stället.
Övrigt var Dogge där, Ernst mfl....och Lena och jag så klart hahahha....
Ska till veterinären med Minttu på Torsdag..
Han kliar sig så jag blir galen.
Han har gjort det hela tiden...
Förra ägaren säger att han gjorde det förr också.
Jag har fått för mig att, det är stress och överslags handling.

För när man säger till honom eller att han har tråkigt kliar han sig.
Men inte när man är på promenad eller det händer saker.
Men nu har han börjat få kala fläckar på sidorna av kroppen.
Och sår i öronen av allt kliande.
Vi har bara lugnat honom klappat på honom sagt att han ska sluta klia sig.
Men nu måste vi kolla upp det, nu när han börjat få kala fläckar.

Det som är konstigt är att han inte är röd i huden eller irriterad eller sårig annars.
Eller skitig i öronen.

Vi har bytt foder till rent fryst kött hund foder, testat allergi medicin men det hjälpte inte.
Så ja vi får se vad veterinären säger.
Jag tror ändå det är inre stress.

Men hans stress gör att vi tyvärr inte kan vara med dom andra och träna just nu. :(
Och hans rädsla för andra hundar.

Vi har fått göra en annan plan....

Minttu vilar och väntar på promenad...

Det nyaste av mina på hitt...handleds värmare med ludd....
Ha en bra dag.




6 kommentarer:

  1. Hoppas att det där kliandet inte beror på hudeksem eller liknande. En av mina vovvar har haft svåra problem med sånt innan han kom till oss :/

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Sv: Min hund var i så dåligt skick när han kom att man nästan övervägde att avliva honom (något den tidigare ägaren bestämt sig för, och det var därför jag köpte tillbaka honom).

    Han var täckt av sår, och trampdynorna så såriga att han knappt kunde gå. En kraftig infektion i öronen följde med på köpet.

    Idag är vovven visserligen helt återställd, men samtidigt finns alltid risken för återfall. Han är överkänslig mot kvalster, men möjligheterna till utevistelser här hemma har gjort att pälsen får chans att luftas ordentligt.

    Är det stressrelaterat för din hund går det att åtgärda, men samtidigt så kommer det att krävas en hel del arbete - och då helt beroende på vad som orsakar stressen.

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att Minttu kliar sig så :( Hoppas ni hittar vad felet är. Mycke av allergier brukar ju bli bättre om dom äter färskfoder i stället för torrfoder.

    Fina muddar du gjort :)

    Sv. Ja det är kanon med en träningshall så nära :) Tar ju bara ca 15 min att åka dit :)

    SvaraRadera
  4. Klåda är inte kul. Det kan ju bero på så mycket. Hoppas bara du kan få ett svar hos veterinären.
    Tjusiga muddar ;D Lite extra!
    Ska bli kul att se vad du köpt, hihi

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Ja spår är jättekul! Håller Spexa i schack också så hon får mindre energi till egna påhitt;)

    Tråkigt med Minttus klåda, håller tummarna för att ni får rätt på det.

    /Jessica m Yrla & Spexa
    http://www.yrlabus.se/bloggen

    SvaraRadera
  6. Har du varit och gjort nått sånt där pricktest på Minttu då? Min förra schäfer hade en fruktansvärd klåda och pricktestet visade att hon var allergisk mot hö och förråds kvalster. Fick sen nått som man skulle spruta in först varje vecka men till slut 1gång/månad. Tycker det funkade rätt okej. Hon åt även kortisin som hjälper om dom har klåda.

    Hoppas du hittar någon lösning hos din veterinär.

    SvaraRadera