Summa sidvisningar

tisdag 16 november 2010

Det var snöigt hos oss på morgonen.
Det skulle komma regn hela dagen i går, men det snöade...snopet.
Men hundarna älskar det.
Vi tog en sväng i stads parken igen i morse, innan Minttu skulle på dagis ;).
Jag har fått en steg räknare idag..
spännande och se hur mycket man knallar om kring om dagarna.
Snart ska Karin och jag gå och hämta Minttu.
Jag vet inte hur långt det kan vara, jag har aldrig gått dit.
Kan tänka mig att det är en 6 km ditt.
Så det blir väl en 12 km fram och tillbaka.
Undrar hur många steg det kan vara :)
Bra promenad för mig och vovar.
Jag har börjat måla en tavla i olja.
som jag tänkte fortsätt med i kväll.
Då kan det vara bra att hundarna är trötta och nöjda ;)Gång vägen utan för oss!
utan för vårt radhus.
Stads parken med dom fina broarna .

Karin sniffar om kring.
Vägen leder hela tiden runt vattnet jätte fint.
Ha en fin dag!





6 kommentarer:

  1. Men, oj vad snö ni har fått. Den snö som vi fick, den är helt borta :-( Otroligt fina vandringsstråk i parkerna. Om jag gick där med Quila o ronja, skulle jag komma hem med 2 dyngsura vovvar. Dom är heeeelt galna i vatten.

    Sv. Det ska bli kul att se hur golvet blir, när det kommer på plats. Man hinner inte alltid med det som man tänkt sig ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Attans otur då....Skrev ett långt inlägg till dig och sen bara försvann det :(

    Skrev en förklaring om gåbandet, så nu tar jag en kortare verision;)

    Började först som en kul grej och för att kunna göra nått i stället för att simträna när hon löpte. Men sen tyckte jag det skulle vara kul att se om hon skulle bygga andra muskler. Man kan ju hjälpa till att bygga på dom ställen dom behöver genom om dom går uppför eller nerför.
    Har nu gått 10ggr men tänkte nog köpa ett kort till för att se om jag ser någon skillnad på henne.
    Lite svårt att förklara att skriva, men hoppas du fattar nått. Om inte så får vi väl byta tel nr så är det kanske lättare förklara ;)

    Vad mycke snö ni har kvar :) Här är allt helt bort tyvärr :(

    Jag har också en stegräknare och det är helt klart mycke roligare att gå när man vet hur långt man varit ute och gått :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Sv. Haha, jaa, det är så kul med färger som har namn. (Lättare att komma ihåg, än ett nummer) "Konrad" tycker jag är lite äggskalsfärgad. Den blev helt annorlunda på väggen, men snygg. Ska visa när det blir klart.
    Nähä....nu ska jag snart åka till färgaffären:)

    Ha en härlig dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. En stegräknare är aldrig fel, men jag brukar mäta upp mina rundor med hjälp av iform.se - och sen räkna med att man går ca 6-7 km/h. :)

    Sv: Jag räknar med att mina schäfrar ska med, men eventuellt faller en ifrån om han inte klarar av träningen :)

    Kärran ska som sagt dras av mig, med lite hjälp av hundarna :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Hej Annette.

    Jag har klämt mig mellan 2 15 tons stålband på jobbet. Som tur var inte så hårt för då hade armen varit krossad. Men om man hamnar mellan 2 så tunga band behövs inte så stor knuff för det ska göra ont :(

    Om du vill se hur armen sett ut och även hur blå den blivit dag för dag, kan du titta i mina gamla blogginlägg. Det börjar den 17 oktober och finns sen lite bilder flera dagar framåt. Bilderna ligger alltid längst ner i bloggen.

    Kolla så får du se hur "fin" den varit ;)

    Kram!!!

    SvaraRadera