Summa sidvisningar

onsdag 3 november 2010

Karin
Jag det har blivet mycket snack och Minttu och innan dess Cliff våra schäfrar som vi haft hos oss.. och tränat och fostrat. mycket fokus med dom som är ett år och behöver träna.
Cliff har flyttat till sina ägare igen vi hade honom åt dom i 6 månader.
Minttu ska stanna hos oss.
Karin är ju 7år och gammal i stugan.
Hon är en bestämd dam.
Tycker det är jätte roligt med Lydnad och viltspår.
Hon är suverän att uppfostra andra hundar.
Hon har varit oss till stor hjälp!
Men hon är lite burdus i början. ;)
Säger gärna åt dom att visa hänsyn...man får inte bara springa rätt på.
Hon vill gärna kolla in, vad dom är för filurer.
Men otroligt rar..
Dominant och härlig tik.
Även kallad moster karin i våra närmsta kretsar. (inte elakt)
Men hon låter mycket när hon leker och uppfostrar.
Snackar...men för ovana öron låter hon kanske arg...men det är hon inte.
En snacksalig typ. Karin i skogen
Karin på vadring med matte...vi hitta en övervuxen båt.

Karin 10 veckor på skoter tur...tyckte dock att det var kalt om bara valpmagen i snön!
Jag Min gamla hund Charlie som nu är borta han blev 10år.
Och karin på skoter tur...Charlie var van att åka skoter han att framför mig och karin fick sitta i en ryggsäck på magen,
Karin 8veckor träffa katten för första gången.
Hon har tejp runt örat då hon just fått öron märkningen.
Karin 8 veckor och pappa charlie.
han var lite sur från början släppa hem en lite trassel sudd fy vad läskigt.
Men efter 2 dagar lekte han med henne som bara den.
Man får väl svälja stoltheten ;)
Fick frågan om varför det aldrig stod något om lilla karin.
Ber om ursäkt men hon är mig kär..och sköter sig så bra.
Vi ska ut och träna lydnad igen inom kort.
Nu tar Minttu lite tid...men Karin är alltid med oss :)
Ha en fin kväll





4 kommentarer:

  1. Åh, vad fint skrivet om "moster" Karin, hihi. Bilderna är så härliga. Visst är det skönt med en äldre hund som kan uppfostra en ny liten valp. Det är man mycket hjälpt av.
    Gå gärna in o läs om vår förra hund, han hjälpte till med Quila;-) http://quilaoronja.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4:gaston&catid=3:tidigare-hundar&Itemid=16.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Det där med att Mintu ska vara på dagis, tror jag är jättenyttigt. Ska bli kul att följa er. Superbra att kunna ha med hunden till jobbet.
    I morgon blir det stadsvandring. Gallertrappor, massor av folk, röriga ställen helt enkelt, hihi. Hjärngympa!

    Ha en bra morgondag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittat till min blogg:)

    Ja det är kul med spår, det tror jag absolut din fina schäferpojk kommer gilla.
    Hoppas ni får en bra träningstimme idag.

    Ha en bra helg:)
    /Jessica

    http://www.yrlabus.se/bloggen

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt när man har flera hundar, för då ser man individerna bakom all päls :)

    Min Debbie som är chefen bland hundarna är väldigt bestämd, men samtidigt sparsam med handgripligheterna. De två hanarna respekterar hennes beslut, men kan kivas sinsemellan om bollar och tuggben :P

    Sv: Jag har drygt 11 km till jobbet, så blåsiga dagar är det en rejäl utmaning :P


    Ha en fin dag!

    SvaraRadera