Summa sidvisningar

torsdag 4 november 2010

I dag har vi varit på hundträning jag och Minttu en timme själva
med hundtränaren Anna Hillding.
Det gav hur mycket som hälst, vi tränade övningar för att få upp kontakten.
Att Minttu skulle fundera själv vad jag ville och hur han skulle få sin belöning med olika övningar
Jätte häftigt att se hur hundar kan lösa saker fort, och funderar verkligen hur vad vill.
Utan att man säger så mycket.
Nu blir det träna i några veckor..
För om 3 veckor ska vi träffas i en park och träna möten.
Sedan har Minttu varit på hunddagis.
Även om jag vet att det är proffsig personal gjorde det lite ont i hjärtat och lämna honom när han satt och kolla på mig när jag gick.
Men han hade haft jätte roligt..och var en mönster hund på dagis.
Låg och sov som en stock när jag kom och hämtade honom ;)
Karin har varit med mig på jobbet och fått lite extra om pyssling tränade lite på lunchen.
Medans "lille bror" var på dagis. hahah....
Ha en fin kväll
Annette och vovvar

3 kommentarer:

  1. Vad jättekul att träning och hunddagis gått så bra. Vi kan ännu en gång konstatera att hundar ÄR smarta. Jag förstår att det var lite jobbigt att "lämna på dagis", men dessto roligare att hämta ;-)

    Fina vovvar
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Kontaktövningar är alltid väldigt användbart :) Fortsätt träna det :)

    SvaraRadera
  3. Bra med träning, Minttu e säkert hyvä poika på hunddagiset!

    SvaraRadera