Summa sidvisningar

tisdag 23 november 2010

Vinter

Nu är det vinter!
Mycket snö och storm vindar, mycket kläder på och ut i stormen ;) Jag på"g" ut i snön.
Vovarna vänta på vår framsida för att komma ut på promenad.

Inte lätt att skotta med 2 hundar som jagar spaden, för att komma åt snön.
Och är mitt i hela tiden :)
Kom igen då husse

Nu flyger jag...häftigt kort om man såg Mintto bättre där bakom... ;)

Husse vad gör du nu kastar du ut snön från gården....
Lånade bilder från internett på snö kaoset i Gävle 1998
Dom varnar att vi kan få "snökanon" från havet som 1998 igen, det hoppas vi INTE.



Det var verkligen så här.. Man va ute och gick på vägarna och tyckte det lät som man stod på något i håligt..man skrapa med foten...jo visst man stod på ett biltak..
Låter konstigt men så var det.






Staden var som i en krigs son..inga bilar fick åka i stan.
Folk åkte skidor, spark, skoter på vägarna inne i stan.
Hem tjänsten åkte pansarvagnar till dom äldre.
och dom körde ut mjölk till affärerna från mejeriet med skoter.









Någon försökte skotta fram sin bil...så plogarna såg att det stod en bil där..
Folk satte flagger på bilarna så folk förstod att det stod bilar där så man inte klev på dom eller dom blev till knölade av plogen.







Nu är det vinter.
Hundarna älskar snön dom blir som galen.
I går var det snö i luften och storm vindar.
Ska visste snöa hela veckan, dom pratar om snö kanon från havet.
Som vi i Gävle fick 1998 det hoppas jag verkligen inte.

6 kommentarer:

  1. Jaa, jösses vilken vinter det blev. Men jag gillar det. Det blir så ljust o härligt ute. Det bästa av allt, hundarna blir inte skitiga, haha.
    Joo, vi hade visst klass 2 varning, och visst stormade det. Blåser gör det i dag också, så man får väl ge sig in i skogen på promenad.

    Ha en riktigt härlig dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag älskar nog inte detta vädret, men lite snö lyser upp mörkret!

    Vindarna är rejält kraftiga här idag, så man lär inte vara utomhus mer än nödvändigt :S

    SvaraRadera
  3. Jodå nu har vi vinter och ni också ser jag:) Tycker det är härligt med snö och kyla, skönt att slippa gråa regniga dagar.

    /Jessica
    http://www.yrlabus.se/bloggen

    SvaraRadera
  4. Hundarna ser verkligen ut att ha kul med husse snön :)

    Men hu vad mycke snö det varit då, inte kul alls att bli så där insnöad :( Hoppas verkligen inte det kommer så mycke snö, så där lite "lagom" kan det väl bli :)

    Sv. Jo visst är det svårt att inte ta någon liten valpis med sig hem när dom är så söta. Som tur är alla redan tingade så det är ju bra. Sen som sagt funkar det inte med en valp nu för 2011 tänkte jag att Vinja skulle ta 2 Cert till i elit spåret och bli Brukschampion :), vi har fått ett redan :)

    SvaraRadera
  5. Vinja och jag tittar bara in för att önska er en trevlig första advent.

    SvaraRadera
  6. Hej. Det var ett tag sedan jag "såg" till dig.
    Hoppas allt är bra.

    Trevlig advent
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera