Summa sidvisningar

onsdag 3 november 2010

Hund dagis

Hejsan Nu kommer ett jätte långt inlägg med mycket foton
Men det jag var med om i går var jätte häftigt .
och ett stort tack till Chresin och hunddagis,
Hon kan verkligen sin sak och och är väldigt proffsig i hundspråk och lösa saker. Vi ställer vi oss på varsitt håll på en grusplan och går förbi varandra utan att säga något , sedan vände vi och gick tillbaka så några gånger.
Jag och Minttu
Linn var med och till slut efter vi gått förbi varndra några, va Minttu mer intresserad att komma till Linn en den andra hunden. Så vi bytte Linn fick gå med Minttu.
Men då ville han till mig hahhaha....seperations ångest.
Till sist fick Linn stanna och sätta ner Minttu och Chrestin gick runt dom.
Sedan stog dom brevid varandra ett tag.
dom bytte sedan hund.
Gick förbi varnadra några gånger

Chrestin tog båda och gick i väg.
Minttu fick komma in på dagis.
Han fick baka in från början så alla hundar fick lukta på honom,
Det var sammanlagt 17 hundar där i går.
Han fick sitta ner och bara vara bland hundarna ett tag,
Han fick en box att sitta i medans vi tog lite kaffe.

Linn fick hjälpa till att bada en hund.
Lite koll hur han kommunicera med andra hundar.
Utvärdering:
Christin undrade om han hade syskon?
Jag antar sa jag? Jag har ju tagit över honom som 1 åring.
Han har bott hos oss i 3 veckor.
Han är otroligt dålig på läsa andra hundar.
Han blir rädd när han inte förstår dom.
Och agerar med att verka hotfull KOM INTE HIT då ni.
Men när dom ändå går i mot honom skriker han till och flyr!
Det jag haft problem med är möte med andra hundar,
Och i grupp vid träning.
Men han är gudomlig hemma
Och går jätte fint i koppel.
Så det va det jag tänkte träna i går möten.
Vad göra:
Han ska gå på hunddagis i 1 månad 3 dagar i veckan.
För att lära sig hundspråk.
Umgås med andra hundar under promenader,
Tror det är en bra ide!
Vat att min sambos morbror gjorde samma sak mer sin schäfer hanne.
Satte honom på hunddagis för han skulle lära sig umgås (inte leka med andra)
Utan umgås med andra läsa andra och slappna av med andra.
Det är visst vanligt att folk gör det, berättade Chrestin. Det hade jag ingen aning om.
Det ska bli intressant. ;).
Minttu sov hela lvällen i går, Han var jätte trött.
I morgon har jag bokat en privat lektion i 1 timme.
Med hundintruktören Anna Hilding.
Träna roliga saker för att få upp samarbete
Då vi inte är vana att träna i hop, han har bara varit 3 veckor hos oss.
så man får någon stans , Utan andra hundar som stör.
Detta är sååååå....roligt.
När man ser framsteg.
Ha det gott
Annette













4 kommentarer:

  1. Hahaha, nu gick visst om varandra helt.
    Sv. Jag älskar att göra utflykter med vovvarna. Det ger så mycket, både för mig själv och dom. Livskvalitet!!!
    Kul att läsa lite om Karin också.
    Har du varit inne på vår hemsida? Där finns en hel massa fakta och bilder på Quila o Ronja

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Äsch då......nu hade tydligen min första kommentar försvunnit här :-(
    Hur som helst....kul med bra träning. Lycka till i dag :-)

    SvaraRadera
  3. Minttulainen Minttu on niin hyvä, Minttu e så duktig!

    SvaraRadera
  4. Jag hade en omplaceringshund som helt saknade social träning med andra hundar, men problemet avhjälptes rejält med lite promenadkurser :)

    Lycka till med din vovve!

    Sv: Det kommande äventyret handlar om en långpromenad från Kiruna till Ystad med mina vovvar. 2012 siktar jag på en start :)

    SvaraRadera