Summa sidvisningar

torsdag 18 november 2010

Hejsan!
jag köpte en matta till praktiken...men den har Olle och Bosse adopterat hahha..
Dom älskar denna mattan, så dom får väl ha den då.
Olle och Bosse av ras shapendos (hoppas det stavas så) är min kollegas hundar som följer med henne till jobbet varje dag.
Dom ligger som dörrmattor i frisersalongen. :)Nu är det fredag och i morgon är jag borta hela dagen.
På söndag ska vova och jag på hund kurs.
och på måndag har jag och Minttu privat träning med hundtränare Anna Hillding.
1 timme i stats parken för att träna hundmöten.
Så ses vi inge mer så kommer jag tillbaka på måndag!
Ha en fin helg!

ps: har inte hittat nägon stans hur många steg per dag en hund bör ta per dad för att vara tillräkligt aktiv.. tycker det är lite intressant. Då vi bör minst ta 10 000 steg. Vet någon? eller har ni någon där hemma kanske det står i instuktions boken ;) Intressant dom borde ju ta betydligt fler steg en vi per dag. ds


14 kommentarer:

  1. Hoppas ingen försöker torka fötterna på dom, hihi
    Sv. Tack för att du berättar. Det kommer säkert gå jättebra med Minttu, så envis som du är ;-)
    Har provat privat träning, och tycker det är jätte bra. Kul att ni har en så bra "hundtränare".
    Du kommer säkert titta in i helgen, hihi

    Ha en härlig dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Oj vilken svår fråga? Jag har aldrig tänkt på hur många steg de ska ta per dag för att hålla sig i trim... Vad kul ni ska ha på träningen, det är väl toppen med en privat tränare som är så bra. Lycka till och ha en underbar helg. Själv styr jag kosan mot göteborg igen så min blogg blir vilande ett tag. Kram på er / Kicki

    SvaraRadera
  3. Sv. Vad jobbigt han har haft de, Minttu. Det är kanske inte så konstigt då. Du kommer säkert få ordning på honom ;-)

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Dom hundarna visste vad dom ville:) Vår matta!

    Ja hur många steg en hund ska ta är ju inte lätt. Vet hur svårt det är att trötta ut mina med vanliga promenader. Raska promenader i kort koppel, typ powerwalk funkar dock bra och tröttar lite men i vanlig slappare promenadtakt kan dom gå väääldigt långt utan att vara det minsta ansträngda.

    Ha en bra helg:)
    /Jessica
    http://www.yrlabus.se/bloggen/

    SvaraRadera
  5. Ha en trevlig helg, och lycka till med all träning :)

    SvaraRadera
  6. Jaha då var det bara att köpa en ny matte då hundarna har adopterat den ;)

    Ha det så kul på din hundkurs och lycka till med eran privatträning :)

    SvaraRadera
  7. Jösses nu slant jag på fingrarna :( Menar ju självklart en ny matta ;)

    SvaraRadera
  8. Hahaha, ja, vad gör du här ;-) Kunde inte hålla dig borta va.....

    Går också på smärtenheten här, och det är så viktigt att lära sig leva med smärtan, en dag i taget.......
    http://quilaoronja.blogspot.com/2010/09/om-inte-om-hade-varit.html

    Hade aldrig trott att jag skulle skriva om vad som hänt, men det kändes ganska bra faktiskt.

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Ge mig din mailadress så ska jag tala om vad det var som hände. Vill inte lägga ut det på nätet. ;)

    SvaraRadera
  10. Sv: Jag köpte en sån platta i somras, eftersom den veterinärkliniken som har rehab ligger en bra bit bort. För att spara tid och pengar då en behöver rehab och de övriga förebyggande träning så valde jag att köpa en i stället för att lägga massa tid och pengar varje vecka på att åka till veterinären.

    Allt jag behöver göra ju är att ta mig in i vardagsrummet :P

    SvaraRadera
  11. Sv: Hos Ergoff kostar plattan drygt 30000 kronor + moms, men det är väl spenderade pengar eftersom det är en rejäl industrimaskin som säljs till veterinärer och liknande.

    Träningen bygger ju skonsamt upp en jämn muskulatur - och är bra att bygga vidare på med promenader och annat :)

    SvaraRadera
  12. Sv: Ergoff kan hjälpa till med finansiering via Wasa kredit :)

    SvaraRadera
  13. Hahaha, skulle vilja göra som dig! Springa ut och slänga mig i snön med vovvarna. Skulle jag göra det här skulle jag slå huvudet i asfalten för här är bara ett tunt tunt lager av snöslask! Vad trevligt med en lunch med vänner, hoppas maten smakade bra :D !!

    SvaraRadera
  14. Tänk så många det är som skadas i trafikolyckor :-( Skador som inte syns utanpå....Skönt att vi hittat något som ger oss ett meningsfullt liv.

    Ha en riktigt skön kväll
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera