Summa sidvisningar

måndag 22 november 2010

TISDAG 23/11

Tisdag i dag!
I går var vi på träning i stats parken.
Gick jätte bra.. träna störande med andra hundar.
Vilket det finns gått om i stads parken...
Det var nog första gången, jag nästan jagade andra hundar för att få störande.;)
Anna Hillding hund tränaren sa: att nu var vi redo för träna i grupp. :)
Hon såg en väldig skillnad på Minttu nu och förr...
Men vi ska vara med i en grupp på söndag och träna hund möten funkar det då kan vi gå in och träna i en av hennes grupper.
Skojigt
Vi fick massor av roliga övningar vi tränade i går.
Samarbets övningar, så han fokuserar på mig..
När vi såg andra hundar... ställde han sig och tittade på dom.
Men vände snabbt upp...
sedan kom han på snabbare och snabbare att hund = busa med matte.
Kampa med trasan eller få tennis bollen.
=skvallra
Vi vill uppnå det betende, då han får upp vitring på vilt, ser andra hundar mm
Så häftigt att se.
Nu ska jag träna övningarna hela veckan.
så vi kan visar ett bra resultat på söndag... spännande. Minttu och Karin hjälper husse med luft filtret...innan denna bild hade båda hundarna huvudena ända in i skåpet och undrade vad han gjorde.
Så husse såg ingenting, dom fick baka och kolla på håll.
Annars var det trötta hundar i går.


Ha en fin dag!


4 kommentarer:

  1. Men hej och hallå
    Så glad jag blev att du lämnat ett spår i min blogg efter att ha följt den så länge. Otroligt härligt att höra att jag inspirerat dig och din kreativitet. Det värmde
    Välkommen också som följare av bloggen
    Hoppas du ska få många intressanta läsupplevelser
    Vilka ljuvliga hundar du har också. Min lilla stjärnepojke Svante ( en blandras med mest shihtzu i) är bara 4 mån och busig och helt UNDERBAR
    På återhörande
    Ha en finfin tisdag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Vad kul att era hundmöten börjar funka så bra att ni ska få börja träna i grupp :) Kan förstå det blir mycke träning om man ska få det att funka.

    Vad bra att husse får lite hjälp av vovvarna ;)

    Sv. Nej jag ska inte ha någon valp nu. Är meningen att uppfödaren ska ta en kull till på Vinja 2012 och då ska jag ta en av dom :)

    SvaraRadera
  3. Visst blir man glad när all träning ger så bra resultat. Kul att ni gör så många framsteg.
    Sv.Näe, på kursen är alla raser med, stora som små. BERNER SENNNEN, så stavas det, hihi
    Kul att byta kök!

    Hoppas det går bra på smärtrehab i dag.
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att det går så bra med träningen :)

    Sv: Ja, går allt som planerat så kommer jag att ha en speciell nyhet att berätta :)

    SvaraRadera